Wednesday, January 05, 2011

hUjAn

salam...aku buat tajuk hujan bukan sebab aku minat kumpulan hujan..hihi...aku buat tajuk ni sebab sekarang ni musim hujan...di sandakan ni sudah tiga hari hujan jak...berhenti pun 2-3 minit,pastu hujan lagi...tapi kata orang,tidak boleh merungut kalau hujan, sebabnya hujan tu satu rahmat...so,kena la bersyukur dengan rahmat yang diberikan...tadi dengar laporan kaji cuaca di tv, hujan ni dijangka akan berterusan sehingga malam jumaat minggu ini...maksudnya esok malam la tu...takut betul aku nanti banjir ba...huhu...yala,area perumahan aku ni sudah 3x banjir...1st time aku nampak banjir di area perumahan aku ni tahun lepas...masa puasa kalau tidak silap...macam ni juga la,hujan tak henti2...tapi masa tu bukan la hujan lebat sangat pun...just hujan sederhana jak...tup2 tengah malam banjir...abis umah masuk air...nasib baik umah aku dah ada tembok kat belakang...kalau tidak,confirm air mesti masuk umah punya...tapi kesian pulak tengok jiran2 kat sebelah2 umah...abis barang2 perabot,tv,peti ais rosak kena air...macam sebelah umah aku tu,kesian betul tengok malam tu...dah la diorang tido kat ruang tamu,abis tilam terapung2...ish2...rasa lucu pun ada sebab tilam dia terapung...hihi...

bila tengok budak2 main kat jalan raya petang tadi,best ja rasanya...macam mau balik zaman budak2 dulu...dapat mandi hujan...hihi...tapi sekarang ni air hujan dah tak best macam dulu...sekarang ni air hujan ada asid (mungkin la)...nanti kulit rosak...hahaha...kalau hujan2 biasa ja, aku suka...tapi aku tak suka sangat hujan yang diiringi guruh & guntur..pastu kilat sabung-menyabung...seram betul aku rasa...huhu...kena2 lagi tetiba letrik terputus...lagi menyeramkan...huhuhu...musim hujan macam ni, pakaian,baju,seluar,tak kira luar ka dalam,confirm tak kering punya...mesti kena jemur dalam umah...terasa macam kat pasar malam plak banyak baju, seluar etc tergantung di sana sini, di setiap pelusuk umah...haha...pastu dengan bau lembab & bau softlan...haha...

harap2 malam esok cuaca dah ok,stabil...& harap2 la juga tak banjir...susah nanti kalau banjir...erm,time2 hujan ni,kalau tido memang best...ba,sa tido dlu ar...nti sa post lagi...hihi...tetiba plak teringat lagu sudirman-hujan...ba,marilah kita nyanyi tu lagu sampai tetido...hahaha...gudnite

salam,

tAphA azRizAn

2 comments:

  1. musim ujan beb...mmg lah...ko sedia2 jak kasi pindah brg2 kamu naik tingkat atas..hehe

    ReplyDelete
  2. duina...d atas pn penuh uda brg..ni lg mo kasi pndh brg p atas...nda muat uda tu

    ReplyDelete