Thursday, November 01, 2012

jIwA kOsoNg


JIWA KOSONG



terasa seperti ada "sesuatu" yg hilang
entah apa yg hilang
entah apakah "sesuatu" itu
aku buntu
aku keliru
kosong

aku sedar
aku leka dengan duniawi
aku hanyut dibawa arus ke lembah kemaksiatan
namun
kesedaran tidak mencukupi
andai keinsafan tidak ada dalam diri

ya ALLAH
aku rindu pada-MU
teramat rindu pada-MU
hati ini butuh belaian kasih sayang dari-MU

tapi
diri ini tidak mampu
terlalu lemah untuk melawan
segala hasutan syaitan & iblis
adakah hati ini telah menjadi "hitam"?
sehinggakan aku terlalu liat untuk beribadat kepada-MU

ya ALLAH
terlalu banyak dosa yg telah ku lakukan
aku terasa sungguh hina
aku terasa diri ini jijik
diri ini tidak layak untuk-MU
aku malu untuk "berhubung" dengan-MU
aku segan untuk "berhadapan" dengan-MU
ya ALLAH
ingin ku sujud kepada-MU
aku rindu akan saat-saat itu

aku tahu
ini adalah ujian dari-MU
namun
aku sudah tidak mampu untuk menanggung
ujian yg KAU berikan

ya ALLAH
berikanlah aku petunjuk-MU
berikanlah aku nur hidayah-MU
KAU bukakanlah pintu hatiku
agar aku bisa
mengharungi ujian yg KAU berikan
kuatkanlah imanku
agar aku sentiasa sujud kepada-MU

ya ALLAH
sesungguhnya KAUlah
Maha Pengampun
Maha Mengasihani
Maha Adil
Maha Berkuasa
terhadap semua makhluk di muka bumi ini

aku berserah kepada-MU ya ALLAH
jika ini jalan cerita hidupku
aku redha dengan ketentuan-MU
namun
aku memohon kepada-MU
agar KAU bukakanlah pintu hatiku
untuk kembali bersama-MU
hingga ke akhirnya
sesungguhnya
KAUlah yg Maha Besar





Hasil nukilan,

tAphA azRizAn

No comments:

Post a Comment